Sabtu, 12 November 2011

Pada suatu hari aku sedang dalam perjalanan menuju ke rumah salah seorang sahabatku dan aku menunggang keldai kepunyaanku.

Tiba2 ketika aku sedari bahawa yang di depanku ialah ekor keldai sedangkan kepalanya di belakangku.  Rupanya dalam masa yang sama semua orang melihat mentertawakanku.

Aku pun berkata kepada mereka semua, "kenapa kamu semua mentertawakanku?  Sebenarnya bukan aku yang salah menunggang keldai tetapi si keldai yang degil ini yang salah.  Adakah patut dia letakkan ekornya di tempat kepalanya dan diletakkannya kepala di tempat ekornya!"


Begitulah kita...kan...kan...
Jangan tak ngaku hahahahhaha

3 ulasan:

  1. Teringat ttg luqman hakim dgn anaknya ketika menunggang keldai

    BalasPadam
  2. ya... kalau nak ikut cakap orang...semua yang kita buat tak betul...

    jadi..buatlah apapun kerana Allah...
    tepuk dada tanya iman

    BalasPadam
  3. masyarakat hnya tau mengata aje...x pnh nk selami keadaan org lain.....ada pun yg bantu, kdg2 hanya riak, ujub...

    BalasPadam