Selasa, 9 Oktober 2012

Dialah Allah....Yang Maha segala

Aku selalu cakap kat suami..."bila agaknya saya ni nak naik pangkat?
membulat mata suami...memandangku seolah tak percaya hahahahha...
"kenapa? Tak percaya?" suami aku mengalihkan pandangan ke kaca televisyen.
"Kita cakap, bukan nak layan... apalah cantiknya tv tu dibandingkan dengan kita ni" ahahahahha... aku mula buat lawak yang sungguh tak lawak!
 
Aku tahu, dia mesti hairan, mesti pelik, mesti ingat aku buang tabiat...nak mati agaknya pompuan ni hehehhe.....dulu mati2 tak nak naik2 pangkat...sungguh menyusahkan!
 
BUkanlah jenis aku nak naik2 pangkat bagai... aku cuma nak duduk sorang2...duduk dalam bilik sorang2..huhu... itu je...sebab tu je tetiba aku nak naik pangkat.  Suami aku senyum sumbing ....
 
Memang aku perlu duduk sorang2..tak boleh tidak..kena! Dah tak larat dah dengan bertambah2nya titik hitam kat dalam hati aku nih... AKu mula berangan2...kalaulah ada bilik sendiri....kalaulah..kalau...
 
Itulah... kalau kita ni dok pasang niat baik (baik la sangat hahahahha...nyampah!), InsyaALlah, Allah akan mudahkan. Tup..tup.. datang la sorang kawan yang mencadangkan supaya dihidupkan semula bilik gelap yang sudah lama tidak digunakan.  AKu apa lagi.. bagai orang mengantuk disorongkan bantal.. mengerahkan seluruh kudrat yang ALlah pinjamkan mengemaskan bilik tersebut dibantu oleh Salehan, muridku yang baik dengan beberapa orang lagi rakan kelasnya.  2 hari dah siap.. Fuhhh... Alhamdulillah.
 
Angkat meja kerusi, segala buku dan semua harta rampasan, betapalah aku seorang diri di dalamnya.  Seorang rakan yang berjanji nak duduk bersama2... bila masuk je bilik.. terus angkat bendera putih... "nira tak boleh duduk macam ni,kak!"  wokehhhh... no problem.
 
Demikian Allah mengabulkan impian aku untuk bersunyi2 di sini... tanpa teman.. yang ada hanyalah sebuah komputer lengkap dengan printer, fail2 bersusun dan rotan2 yang bermacam saiz.  Sesekali ditemani murid2 yang menulis 1000 kali istigfar di luar bilik hahahahah.....Syukur Alhamdulillah... Allah tidak pernah menghampakan.
 
Bila kawan2 lalu di depan bilik, semua akan mengatakan..."kasihannya ku, duduk sorang2...tak de kawan!"  Aku hanya mampu melemparkan senyum tanpa mereka tahu... itulah yang aku mahukan...walaupun kerja bertambah, rasa terbeban... bersendirian membuat bebanan tersebut hilang dipuput bayu...ahaksss....
 
Inilah syurgaku... di sini aku betah duduk sehingga lewat petang..demi menyantuni amanah!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan