Sabtu, 2 Februari 2013

Pengalaman Buruk...Huh

Bagi mengelakkan tubuh dari disiang2...aku bersetuju dengan saranan doktor untuk menerima rawatan fisio dulu... dan dengan gagahnya aku melangkah ke hospital...nak fisio lah...  Puteri aku tercengang.."ibu pakai macam gini?"  Aku hanya sekadar angkat kening dan senyum senget! huh....

Sampai je ke hospital...daftar.. tak sampai 5 minit aku disuruh masuk.  Cepat tul perkhidmatan hospital kerajaan...memang boleh dipuji.. hebat boh!

Aku ditunjukkan ke arah satu sudut tempat duduknya seorang lelaki.  "Maaf nurse... yang lelaki tu ke?"  "Ya" jawab nurse tu sambil tersenyum ramah.  PPhheeww... pening lalat kejap... lelaki!!!!  Dalam hati dah mula plan... kejap lagi aku mesti balik!  Aku ucap selamat dan duduk.  Sebelum dia bertanya, aku terlebih dulu bertanya. "Encik, encik yang akan buat rawatan pada saya ke?"  " eh, tidak... nanti ada jururawat pelatih akan buat...saya cuma nak tanya beberapa perkara berkaitan!" Fuuhhh... lega hehehhe... Kalau dia jawab ya ja tadi... bye..bye fisio... sampai bila2 aku tak p dah...

Selesai je bersoal jawab...datang seorang gadis manis, bawa aku ke satu bilik.  Test itu test ini... ukur sana ukur sini...cuit sana cuit sini...... Alhamdulillah... setelah datang sini, baru aku tahu yang aku ni cacat rupanya hahahahha... ya Allah..ada juga cacat aku ni...aku macam tak percaya.  tapi syukurlah.. sebelum aku mati...Allah perlihatkan ketidaksempurnaan aku yang selama ini aku tak perasan...orang lain pun mesti tak perasan... kalau tak, kakak, adik... lebih2 lagi anak-anakku...pasti tegur.  Depa kan tak beli insurans untuk mulut.... muahahahahahha...  Maha suci Allah.. apa la nak dibanggakan sangat hidup ni... sudahlah fakir, hina, jahil... cacat pulak tu!  Aku makin insaf... kerdil rasa diri... Allah sorokkan cacat aku sampai sapa pun tak perasan waima diri aku sendiri... masyaAllah....

Selesai saja badanku ditarik2... aku dibawa ke satu ruangan.  Aku tertanya-tanya untuk apa.  Kelihatan dua orang lelaki sedang exercise... Aku disuruh duduk sebelah lelaki yang kedua... aku duduk, nurse pun duduk. "Saya nak akak tengok ni, pastu akak buat sepertimana gambar2 ni!"   hah...aku kena baring, angkat kaki, turun kaki, meniarap, telungkup bagai....ada 14 cara yang aku kena buat dengan ada dua orang lelaki di sebelah aku.  Hilang akal ke apa ni????  Hai.... hangpa gila ka apa ni??????? Nak baring2 suka2 depan abang adik ipar pun aku malu...ni... haiiissshh... hangpa la!!

Kenapa macam ni hospital kerajaan buat pada aku... uuuwwaaaaaaaaaaaaaa.....
Biarlah aku tak sihat...biarlah belakang aku ni sakit... biarlah apa pun nak jadi... biarlah...biarlah...
maafkan aku...

Dan mohonlah ampunan kepada Tuhanmu, kemudian bertaubatlah kepadaNya.  Sungguh, Tuhanku maha penyayang dan pengasih  - 11:90

Tiada ulasan:

Catat Ulasan