Khamis, 23 Oktober 2014

Wahai Allah

Aku hanyalah aku
yang serba faqir
tiada punya apa kosong belaka
Diberi aku bersyukur
ditolak aku bersabar
diuji aku pasrah
Cuma ada saatnya
ada ketikanya
aku menjadi lelah
lemah tak terdaya
bukan kerana tidak berharta
tidak jua kerana ditolak manusia
bukan semuanya.....
Hanya saja tatkala diri dihimpit duri dosa
lalu jadilah aku
hamba yang tidak merdeka jiwa

Aku cumalah aku
yang sering tersungkur bersama cinta
terdampar bersama air mata
tatkala mengharapkan Dia
untuk menghapus segala duka nestapa
dan memujukku dengan kasih
bahawa rahmatNya lebih luas
dibandingkan dengan melautnya dosa

Kualirkan urat darahku dengan puji dan puja
demi meraih nikmat bersama Dia
tapi ternyata
dalam cinta aku derita
dalam senyum aku berduka
pabila kurasakan tubuhku berselimut dosa
Lebih bergetar tubuh kurasakan
terasa hancur hati di dalam
saat melihat aku menaikkan dosaku
sedangkan Allah menurunkan rahmatNya jua
Persis apakah kejadianku adanya....???????
Allah.... Allah... Allah.....
Raunganku tersekat di dada
sehingga aku rebah tidak bermaya

Aku ini....
hanyalah hamba
hina, faqir, lemah dan segalanya tiada
Wahai Allah
anugerahilah hamba cinta
kurniakanlah hamba reda
hamba mahu tenggelam dalam hadrat
saat hamba mengakui kebesaranMu wahai Rabb

Tuhan....
Saat ini
yang hamba rasakan
hanya rasa 'sakit' yang maha hebat
sakit yang tiada padanya ubat
Hanya saja pertemuan meleraikan rindu
cuma saja kembali pada dakapanMu
segala kesakitan pasti hilang tidak tersisa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan