Khamis, 10 Disember 2015

Suara 2 Hati Yang Merintih

2 suara hati merintih2 hehehe

SUAMIKU:
Ajarkanlah aku akan ilmu yg Allah tuntut... tauhid, feqah, tajwid n tasauf
Klu abg xmampu, carikanlh guru utkku. Ini wajib aib, syg... bukan main2!!
Klu abg enggan, aku boleh keluar rumah tanpa izinmu bg menyahut seruan Tuhanku. Aku kuar karang.. aku kuar karang.. hehehe

Abg perlu berikanku nafkah akhirat bukan sj nafkah zahir n bathin. Abg perlu beriknku ilmu, pastikan akidahku benar n hatiku sentiasa ikhlas. Bawalh aku ke majlis ilmu, pimpinlh tgnku menuju Allah bersamamu. Jgn biarku sendiri di rumah sdg kau enak2 dlm majlis Allah d bawah naungan sayap2 malaikat.
Aku reda dlm kehidupan sederhana asalkn kita sentiasa dlm sakinah
Bukankah pernikahan kita krn Allah? Demikian katamu suamiku, harusnya kita saling membantu utk hampir kpd Allah
Malangnya kita andai di dunia kita bersatu di akhirat kita berseteru!!

ISTERIKU:
Bantulah aku suamimu agar tidak tersungkur ke neraka wajahku.
Solatlah... jgn dikisahkn make up mu yg perlu dicuci. Wajahmu cantik sekali dgn seri wuduk wpun tanpa make up yg kadangkala kelihatan mengerikan hehehe
Tutuplh auratmu sebenar2 tutup.. usah diperlihat keindahan tubuhmu.
Lihat tudungmu... menutupikh pd mekar dadamu? Menutupikah punggungmu yg d sana berdiri jeneral syaitan?

Cantikkah t shirt yg mmbalut tubuhmu. Sarung tgn itu... bukan menutup auratmu tp itu membalut auratmu. Dosa syg, aku stressss  hehehe

Perhatikn juga aurat ank2 perempuan kita agar aku suamimu tidak terkena tempiasnya.
Seronoklah berdiam d rumah agar dirimu tidak menjadi fitnah. Kenapa asyik nk keluar tak betah di rumah?

Tutuplh seulas bibirmu yg indah dr mmperkatakn hal manusia, cukuplh seulas bibir yg mekar memerah itu diukirkn senyumn yg paling indah utk hadiahkn pdku suamimu pd saat aku lelah. Bukan memuncung sedepa saat aku menyapa

Jgnlh pakai baju berkilat2, syg. Jgnlh pakai sendat2 hingga nampak lekuk tubuhmu jga lemak2 d sini d situ. Abg cemburu bila ada mata melirik padamu. Baju tak berkilat pun, Allah nampak... Allah tu Maha Melihat

Tundukkn pandanganmu, jgn dilihat kemewahan org spy kau tidak terlalu meminta2 pdku yg sgt lelah mengumpul harta tp xjuga kaya2 hehehe... ke majlis ilmu pun aku xsempat demi untuk harta bertimbun2
Aku suamimu xpernah akn lepas ke syurga andai sj kau isteriku, tersilap mengatur langkah.
Jgn biarkn aku dilihat dayus keranamu, krn tingkahmu!
Bebaskanlah aku sayang...
Dr terbelenggu dgn rantai dr neraka krn gagal mendidikmu mnjadi isteri solehah.... tolonglah...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan