Selasa, 2 Oktober 2012

Maafkan aku...

Tatkala tangan menyelak tafsir,
Tatkala mata tertancap padanya...
Aku sungguh resah..
Memikirkan betapa diri berdosa..

 ”Dan sempurnakanlah perjanjian (dengan Allah dan dengan manusia). Sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya”.  al-Israk : 34

 ”Wahai orang yang beriman, tunaikanlah janji-janji itu…”. - al-Maidah : 1

Peringatan ini cukup mencengkam jiwa...serasa diri tak mampu menarik dan menghembus nafas.. semua rasa tersekat.  Ditambah lagi dengan peringatan Rasulullah:

“Di antara tanda-tanda orang munafik itu ada tiga, iaitu jika bercakap ia berbohong. Apabila berjanji ia mengingkari janji itu, dan sekiranya diberikan amanah ia mengkhianatinya.”

Bukanlah aku munafik tapi sungguh.. aku tak pernah terdaya untuk melawan takdir yang menentukan aku terpaksa pamit....

Rasa bersalah ini memang akan aku bawa sampai mati. 

Maafkanlah aku wahai adikku... berikanlah aku kemaafan agar aku terlepas dari beban dosa ini.. agar  aku tidak malu saat dan tika di hadrat Allah nanti....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan