Isnin, 5 November 2012

Hanya Ini Yang Kupunya

Ya Allah
Aku serahkan diriku kepadaMu
Aku serahkan urusanku kepadaMu
Aku serahkan perlindungan tubuhku kepadaMu
dengan penuh kecintaan
dan ketakutan kepadaMu
Tiada tempat berlindung
dan tempat keselamatan dari musibahMu
kecuali hanya kepadaMu
Aku beriman kepada kitab suciMu
yang telah Engkau turunkan
Aku beriman kepada nabiMu
yang telah Engkau utuskan
 
 
Apa lagi yang aku punya
kalau tidak hanya doa
aku miskin, faqir lagi hina
meminta pada yang kaya lagi mulia
MilikMu segala yang dilangit dan dibumi
Aku perlu menumpang kasih...

2 ulasan:

  1. Wahai sahabat, setelah engkau memiliki ilmu tiadalah lagi perkara yang penting melainkan beramal dengan ilmu, berilmu tanpa amal adalah binasa. Janganlah engkau berpaling lagi ke belakang, terus sucikan dirimu untuk menghampiri Tuhanmu sehingga terbuka cahaya hatimu dengan ilmu terus dariNya tanpa perantaraan. Hatimu akan bersinar dengan cahaya makrifat dan engkau memiliki harta yang amat bernilai, harta yang tiada dijual dimaya ini, tiada dimiliki oleh para jutawan dan para raja, harta yang menyebabkan engkau sentiasa tenang dan tiada mengharapkan apa bantuan dari sekelilingmu. Engkau akan diangkat menjadi kekasihNya sehinga segala hajatmu akan dipenuhi, engkau akan dijagaNya sehingga sesesiapa yang menyakitimu akan diisytihar perang ke atasnya. Tiadalah kejayaan yang hakiki melainkan berada dalam taman keredhaan takdirNya, hati yang terang menatap rahsiaNya, hati yang asyik dengan Asma’Nya, hati yang fana dengan kewujudanNya. Maaf lagi diri ku ini yang masih gatal jarinya menulis di lamanmu. Gediknya aku...sori!

    BalasPadam
  2. kucari ilmu setulus hati, menguatkan semangat ke sana ke mari..semata2 untuk mengangkat nasihatnya nabi... mencari ilmu jiwa terisi..

    InsyaALlah...hati ini akan kucuci sehingga suci agar nurullah menyelinap memasuki kerana hanya Allah yang kucari.Aku faqir,teman..tiada aku meminta2 melainkan kepada Dia..air mata menjadi teman dalam mujahadah..siapa yang tahu,Dialah jua. AKu yang sakit, terlantar...tiada terdayalah jua..hanya mampu bertongkat doa.. terimalah aku disisiMu,ya Allah

    terima kasih teman, hadir disini...
    dapatlah senyum aku simpulkan saat aku sendiri, saat aku lelah mencari, tika aku tak mampu lagi berdiri lantaran sakitnya segala sendi...
    Aku menangis tidak kerana aku sendiri, kerana aku sentiasa rasakan hadirnya Dia..
    air mataku mengalir di pipi...mengenangkan pengasihnya Dia..menghantar aku 1 duka, mengirimkan aku seribu bahagia...
    Dicuit aku manja, dipujuk aku hingga aku terlena dlm rahmatNya
    Hatiku semakin diulit hari demi hari...tiada pernah berhenti..

    .. aku rindu untuk rebah diribaanNya segera....

    BalasPadam