Sabtu, 11 April 2015

Usia Kematian Sejengkal Mendekat

Bismilahirahmanirahim
Segala puji bagi Allah yang menjadikan alam semesta
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad  saw

Alhamdulillahi  rabbil'alamin 
Genap sudah usiaku 45 thn.... tarikh ini... 11 April d janjikn Allah utk aku melihat dunia melalui rahim seorang ibu yg tabah brnama Siti Fatimah...

Bermakna semakin mendekat jarak kematian yg mmg mnjadi igauan. Takutkah menempuh usia ini. Ya, takut andaikata trgelincir tatkala melalui usia ini. Tp Allah itu sebagaimana kita sangkakan.... terasa damai sejenak untuk melangkah ke alam baru tatkala terimbau pd firmanNya
dan Dialah maha pengampun lg maha pengasih  QS  85 : 14
Semoga Allah ampunkn dosa2 yg trdahulu n akan dtg.
Mudah2an  saja dpt memandang wajah Allah d sana n dpt berkumpul bersama2  Rasulullah  biiznillah 

Kata orang kematian itu menakutkan tp kata ustaz ustazah yg mengajar.... kematian itu 1 kelazatan bg hamba2 yg bertaqwa.
Allah... semoga Allah kelompokkan aku dlm kalangan hambaNya yg bertaqwa agar dpt aku mencicip kelazatan menuju barzakh biiznillah 
Tak pernah akan aku putus2 berdoa dgn izin Allah kerana Dia berjanji
Berdoalah kepadaKu nescaya akan Aku kabulkn permohonanmu itu  QS  40 : 60
Allah.... selamat dan sejahterakanlh perjalanan hamba yg sdg menuju kepadaMu

Kematian kian mendekat.... jaraknya barangkali tak sampai sejengkal. Aku menanti dgn harap pd sebuah pertemuan yg saling reda meredai....
Panggillah hamba....
Yaa ayyatuhan nafsul muthmainnah
Irji'i ilaa Rabbiki raadhiyatan mardhiyyah
Fadkhulii  fi 'ibaadii
Wadkhulii jannati

*************
Tkasih buat semua teman sahabat yg menitipkn ucapan dan doa.
Saya tak punya ramai kawan tp Alhamdulillahi  rabbil'alamin  Allah kurniakan saya RAMAI SAHABAT  😁😁
SubhanAllah 

Semoga Allah turut kurniakan anda sebagaimana anda doakan buat saya malah lebih lg
Mudah2an  kita semua dpt berkumpul dlm syurga Allah  biiznillah 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan